4. Godišnje izvješće 2016

Ad 1. Razmatranje i evaluacija postignutog u protekloj godini

Kao što znamo, prošlo izvještajno razdoblje zateklo je našu Udrugu bez prostora za Dnevni boravak za beskućnike, bez radnika i sredstava za rad. No, ne i bez nade.

Pokriće za novu nadu u nastavak rada sastojalo se u činjenici da je Udruga skupa s Uredom za socijalnu zaštitu Grada Zagreba, socijalno-uslužnom zadrugom Martinov plašt i Pravnim fakultetom 9/2014 prijavila projekt „Restart“ na natječaj za sredstva Europskog socijalnog fonda u sklopu natječaja raspisanog od strane Posredničkog tijela razine 1 Ministarstva socijalne politike i Posredničkog tijela razine 2 Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.  „Širenje mreža socijalnih usluga – faza 3“

Nakon mjeseci svakodnevnog iščekivanja, konačno je stigao pozitivan odgovor. Dana 8.7.2015. zvanično je pokrenut Projekt ReStart. Točno mjesec dana kasnije (8.8.) Udruga je potpisala Ugovor o najmu za prostor na adresi Prečko 33. Nakon pripremnog razdoblja ponovo je pokrenut i Dnevni boravak.

Ad 2. Razmatranje trenutne situacije Udruge i Dnevnog boravka

Uspješnost rada Udruge dosada smo u godišnjim izvješćima ocjenjivali prema razini uspjeha u ostvarivanju svakog pojedinačnog cilja Udruge sukladno Statutu. Kada su u pitanju ciljevi navedeni u Statutu, zahvaljujući Projektu ReStart i Dnevnom boravku u sklopu njega, Udruga je najviše postigla ciljeve vezane uz područje socijalne djelatnosti: (1) povećanje kvalitete života pružanjem socijalnih usluga, te (2) resocijalizacija putem informiranja i savjetovanja, rješavanja pitanja prebivališta i osobnih dokumenata, povećanja zapošljivosti kroz klubove za zapošljavanje, karijernog, psihosocijalnog i financijskog savjetovanja, održavanja informatičkih, kreativnih i drugih radionica.

Provedbom projektnih aktivnosti, u većem ili manjem obimu, postignuti su i drugi ciljevi, sukladno Statutu: promoviranje kršćanskih i univerzalnih moralnih vrijednosti, promoviranje volonterizma, uspostavljanja suradnje na sektorskom i međusektorskom planu, senzibiliziranje javnosti, te pružanje mogućnosti tzv „cjeloživotnog“ učenja, izvaninstitucionalnog obrazovanja i formalnog educiranja kroz Projekt ReStart.

U globalu, slobodno se može reći da je, usprkos suštinskim problemima, Udruga napredovala u odnosu na proteklo razdoblje. Udruga po prvi put sudjeluje u provedbi jednog europskog projekta u svojstvu partnera, partnera Grada Zagreba (Ured za socijalnu zaštitu), socijalno-uslužne zadruge Martinov plašt i Pravnog fakulteta. Sve to utječe na političku, administrativnu i financijsku održivost prioritetnog projekta, a to je Dnevni boravak.

U tom pravcu ne treba zaboraviti i sudjelovanje Udruge na „Forumu ideja“ održanog 7/2015 u organizaciji Grada Zagreba i Instituta za razvoj tržišta rada namijenjenog stvaranju zaliha kvalitetnih programa koji će se sa Gradom prijavljivati na europske natječaje. Približno pedesetak sudionika (mahom udruga-partnera Grada Zagreba) na Forumu je iznjedrilo 17 projektnih prijedloga. Nakon selekcije, Grad je uz pomoć Instituta izdvojio 8 projekata. Jedan od njih je i projekt Dnevnog boravka za beskućnike. Slijedom toga, Udruga je sudjelovala u konzultacijama s ciljem izrade projektnih prijedloga koji će biti spremni za natječaje koji slijede.

Trenutno stanje je zadovoljavajuće i u pogledu djelatnosti. Zahvaljujući sredstvima za Projekt ReStart, Udruga je opremljena za rad i uredno pokriva sve troškove i financijske obveze. Dnevni boravak funkcionira u okviru navedenog Projekta. Na određeno vrijeme su zaposlena tri djelatnika, a na raspolaganju je i šest vanjskih suradnika zahvaljujući kojima je Boravak obogaćen uslugom financijskog savjetovanja, te informatičkim i psihosocijalnim radionicama.

Ad. 3. Financijsko stanje Udruge

Svoje financijske obveze Udruga podmiruje uredno i na vrijeme. Prema financijskom izvješću, prihod je nešto veći od rashoda i sveukupno je bitno veći od prošlogodišnjeg, što je razumljivo s obzirom na provedbu europskog projekta. Računovodstvene usluge za Udrugu i nadalje obavlja knjigovodstveni servis „Specto“.

Ad. 4. Predstavljanje planova za predstojeći period rada Udruge

Kako je sve maloprije navedeno vezano uz Projekt ReStart koji završava s 30.9.2016., nakon kratke rasprave dogovoreni su sljedeći koraci u smislu financijske održivosti:

– Udruga se planira javljati (kao što je već činila) na natječaje za sredstva s namjerom održavanja kontinuiteta rada. Trenutno čekamo odgovor od dva natječaja (Grad Zagreb i zaklada Adris), raspisivanje natječaja Ministarstva socijalne politike i mladih, te drugih natječaja na koje bi mogli izaći s projektom Boravka i/ili Restart-a.

– Udruga će probati doći do sredstava za nastavak rada i putem drugih izvora: donacije tvrtki i tako dalje.

– Još jedna mogućnost financiranja Boravka otvara se kroz širenje područja djelatnosti Udruge. Tu se konkretno misli na bavljenje socijalnim poduzetništvom. Slijedom spomenutog Foruma ideja, Udruga je pozvana od strane Grada na konzultacije i na temu socijalnog poduzetništva. Na konzultacijama je napravljena analiza sudionika. Sudjelovalo je više udruga s različitim područjima djelatnosti i poduzetničkim idejama što će najvjerojatnije rezultirati pisanjem nekoliko različitih projektnih prijedloga. U ovom trenutku Udruga čeka poziv na drugi krug konzultacija. Obzirom da Udruga ne raspolaže vlastitim sredstvima kojima bi samostalno pokrenula određenu gospodarsku djelatnost, najizgledniji način dolaska do sredstava za pokretanje socijalnog poduzetništva je kroz natječaje kada se projekt socijalnog poduzetništva napravi u suradnji s Gradom i drugim možebitnim partnerima.

– Kada je riječ o financiranju Dnevnog boravka, najam gradskog ili prostora u vlasništvu države bi osjetljivo smanjilo rashode cjelokupnog projekta/programa i oslobodilo sredstva za pokrivanje drugih troškova. Novost je da se prostor, kao i sredstva, mogu isključivo dobiti preko natječaja. Druga strana priče o prostoru su sredstva za adaptaciju koju većina prostora stavljenih na natječaj iziskuje.

Ad 5. Podnošenje godišnjeg izvješća nadležnom tijelu

Na kraju, donesena je odluka o predaji godišnjeg izvješća Državnoj upravi u Gradu Zagrebu nakon završetka sastavljanja Zapisnika.

Ad. 6. Razno

Obavijest. Dana 1. 10. 2014. g. je na snagu stupio novi Zakon o udrugama. Udrugama je dan rok od godinu dana za izmjenom svojih statuta, odnosno prilagodbu. Naša Udruga je u roku (9/2015) predala izmijenjeni Statut kao i zahtjev za izmjenom adrese. Trenutno čekamo Rješenje o načinjenim izmjenama od nadležnog tijela. Do Rješenja zvanična adresa je Badalićeva 11/1.

Napomena. Sukladno čl. 17 trenutno važećeg Statuta od 10. veljače 2013. g. izborna Skupština se održava svakih pet (5) godina, koliko traje mandat Upravnog odbora, sukladno čl. 21., dakle do 9. 5. 2017. godine. Slijedom toga, izborna Skupština treba biti održana do navedenog datuma.

Zagreb 9/2016