2. Godišnje izvješće 2014

Što smo u prošloj godini ostvarili sukladno ciljevima zadanim Statutom možete pročitati ovdje:

Promicanje kršćanskih/univerzalnih moralnih vrednota. Sukladno Statutu, Udruga je kroz svoju drugu godinu postojanja nastavila promicati kršćanske vrednote rječju i djelom. Ljubav prema Bogu neodvojiva je od konkretne ljubavi prema potrebitomu. U tom pravcu otvorili smo mogućnost pružanja duhovno-moralne potpore za beskućnike.

Ponosni smo na nastavak međunarodne suradnje s nigerijskom crkvom Redeemed Christian Church of God, te uspostavljanje kontakta s još par crkava u Zagrebu i izvan Zagreba: Crkva Božja u RH iz Vinkovaca i Evangelička (Luteranska) Crkva u RH.

Koordinator projekta Dnevnog boravka sudjelovao je na dvije konferencije:         (1) 4.0. CPU konferencija u Vinkovcima (27-29.03.2014.) na kojoj je utvrđena suradnja i dogovorena novčana donacija za Dnevni boravak i (2) Europska konferencija crkve RCCG u Varšavi (24-27.04.2014.) na kojoj je razmatrana mogućnost nastavka novčane podrške nakon mjeseca lipnja.

Humanitarno-karitativno djelovanje. U prosincu 2013. godine Udruga je organizirala prvu humanitarnu akciju van svojih prostorija, a na području grada Zagreba, točnije u Varšavskoj ulici, pod nazivom „Godina stara, ali nova nada.“ Na štandu su građani mogli dobiti info letak i informacije o udruzi i njezinim nastojanjima i viziji. Prikupljena novčana sredstva podjeljena su trima socijalno ugroženim osobama. (Detaljno izvješće je pravodobno poslano nadležnom gradskom uredu.)

Rad s beskućnicima i drugim socijalno marginaliziranim osobama Glavni način rada s beskućnicima je kroz program Dnevnog boravka za beskućnike. Ne bez problema. Jedan od njih je problem prostora. U gradu Zagrebu lako je naći adekvatan prostor koji odgovara potrebama Dnevnog boravka – kuću s dvorištem i većim dnevnim boravkom. Međutim, kada se radi o udruzi za beskućnike, pronalazak prostora odnosno najmodavca je sve osim jednostavan. Nakon puno uloženog vremena, energije i novaca kako bi bili napravljeni uvjeti za pružanje najbitnijih usluga i masovniji dolazak korisnika u Dubovačku 37/1 morali smo iseliti iz prostora. Što se tog segmenta tiče, uloženo nam se nije isplatilo. Uslijedila je intezivna i mukotrpna potraga za novim  obzirom da je prostor osnovni preduvjet pomenutog glavnog projekta Udruge. Na spomen riječi „udruga“, opisno rečeno, zatvarala su nam se vrata. Oni potencijalni najmodavci koji bi primili udrugu za najmoprimca ili su imali, za nas, neadekvatan prostor i visoku cijenu najma ili, pak, nisu bili spremni prihvatiti činjenicu da bi u njihovom prostoru dolazili beskućnici – bilo zbog osobnih predrasuda prema beskućnicima, bilo zbog bojazni od reakcije susjeda. Ipak smo u posljednji tren uspjeli naći prostor na odličnoj lokaciji kao što smo vjerovali i bolje nego smo očekivali. Ostali smo na teritoriju općine Trešnjevka (sjever), još bliže centru i nama bitnim punktovima (kao npr. prihvatilištu Sestara Milosrdnica u Jukićevoj ulici iz kojeg nam je dolazila polovica korisnika koja je dolazila u boravak). S druge strane, s praznim prostorom čekalo nas je dosta posla koji je obavljan paralelno s drugim brojnim obvezama i zadaćama. Naravno, za vrijeme opremanja prostora koje je išlo sporo i trajalo mjesecima – jer smo prostor opremali gotovo isključivo donacijama, vrata Udruge za potrebite su bila otvorena. Kako su stjecani uvjeti za obavljanje određene usluge, tako je počelo korištenje istih. (Nakon dobijanja internet pristupa od strane Iskona, korisnici su mogli nastaviti s traženjem posla na web stranicama; nakon što smo dobili veš mašinu, krenuli smo s pranjem veša i tako redom.) Konačno kada je namještenost prostora doseglo zadovoljavajuću fazu, službeno smo otvorili vrata prema javnosti. Odlučili smo se na svečano i službeno, premda skromno, otvorenje Dnevnog boravka. Svečanim otvorenjem na dan šale htjeli smo ukazati na rastuću problematiku s kojom nema šale. U utorak 01.04.2013.g. u simboličih i bukvalnih „5 minuta do 12“ počeo je program otvorenja Dnevnog boravka na novoj adresi: Badalićeva 11/1, nažalost, jedinog prihvatilišta dnevnog tipa na području grada Zagreba, Zagrebačke županije, ali i šire obzirom da dnevni centar postoji samo još u Splitu što se R. Hrvatske tiče. Utoliko više, predstavnici medijskih kuća bili su oduševljani idejom (i realizacijom) Dnevnog boravka, a mi smo, naravno, bili oduševljeni snagom i količinom pokrenute „medijske lavine“. I prethodna najava i sâm događaj bili su pokriveni od strane svih relevantnijih lokalnih, regionalnih i nacionalnih medija.

Samo otvorenje uveličao je gradonačelnik Grada Zagreba g. Milan Bandić kao i uvažene predstavnice gradskog Ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, pročelnica gdja Višnja Fortuna, Romana Galić i Jasminka Pavlina, zatim predstavnici suradnika u okviru Nacionalne i Gradske mreže za beskućnike (Crveni križ, Caritas, Knjižnica Grada Zagreba, zaklada EKO-S.O.S., te udruga Ulični suputnik), zatim predstavnici drugih suradničkih organizacija i institucija (Centar za civilna istraživanja, OŠ Tin Ujević, IX Gimnazija, udruga Susret, firma Dukat, Evangelička luteranska crkva Legrad i drugi koji su mogli prisustvovati) zatim, zaposleni stručni suradnici, članovi, volonteri, korisnici, susjedi i javnost. Otvorenje, uključujući događaja prije i nakon, donijelo je puno pozitivnih momenata i to u puno većem obujmu nego što smo očekivali. Međutim, svečano otvorenje ne predstavlja samo neformalno priznanje i svojevrsnu krunu u radu Udruge već i novi početak, još veću odgovornost i količinu posla koji pred Udrugu stavlja dodatne izazova i to, uzgred budi rečeno, baš pred istek ugovora o radu s troje stručnih suradnika i najavu prestanka redovitih donacija. Međutim, tijekom cijele druge godine djelovanja razmotrani su mogući scenariji i već poduzete adekvatne prilagodbe, regrupiranje, te koraci i mjere kojim se omogućuju uvjeti za nastavak funkcioniranja Dnevnog boravka.

Povezivanje i (među)sektorska suradnja. Funkcioniranje Dnevnog boravka ovisi i o razini prihvaćanja od strane zajednice. U tom pravcu, ponosni smo na suradnju sa sugrađanima, počev od susjeda od kojih su se neki uključili u rad udruge kao volonteri, a koji dali svoj jedinstveni obol i doprinos radu Udruge, kako prije tako i nakon medijske promidžbe projekta Dnevnog boravka. Kako ne bi nekoga izostavili, reći ćemo samo da su u pitanju ljudi koji su obogatili sadržaj i usluge koje Udruga pruža kroz program Dnevnog boravka kao npr. putem predavanja o Tri principa, donacijama (kako novčanim, tako i materijalnim: računala, kazetofon, društvene igre, kava, veš mašina, deterdžent, ručnici, higijenske potrepštine) i onim nenadoknadivim – svojim vremenom. Ovdje mislimo na sugrađane čiji je kontakt s udrugom dobio volonterski epilog i potencijal. (Najevidentniji je primjer susjeda i njezina kćer koji su u jednom trenutku održavali čak tri radionice: dramsku radionicu, individualni razgovori i grupe, sportsko-rekreativne aktivnosti)

Ranije spomenuta suradnja s organizacijama i institucijama u okviru Gradske mreže za beskućnike doživjela je razvoj usprkos nedostatku vremena za sastanke onoliko često koliko bi bilo poželjno i, nadasve, potreba. Ovdje želimo istaknuti blisku suradnju s Knjižnicom Grada Zagreba (od koje smo dobili prva računala). Predstavnici udruge „RCCG Dom nade“ bili su pozvani kao suradnici i prisutni na obilježavanju 80. obljetnice njihovog rada i djelovanja Caritasa Zagrebačke nadbiskupije. Od Zagrebačkog i Velikogoričkog Caritasa dobili smo i potrebne donacije: prve ručnike za bolju uslugu tuširanja i računalo. Udruga je sudjelovala na obilježavanju Svjetskog dana beskućnika (10.10.2013.) kao suradnik Hrvatske mreže za beskućnike – organizatora. Već ranije uspostavljena suradnja s Volonterskim centrom Zagreb je nastavljena na zadovoljavajućoj razini. Potpisan je Sporazum o financijskog podršci za Program razvoja sposobnosti ljudskog kapitala novoosnovanih udruga s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnoga društva u okviru koje će jedan član udruge otići u Centar znanja za društveni razvoj u području društvene uključenosti smještenog u Split – ne slučajno obzirom da domaćin tj. udruga MoSt u tom području djeluje već više od 15 godina.

Za potrebe realizacije humanitarne akcije skupljanja žira u suradnji sa zakladom EKO-S.O.S. ostvaren je kontakt i suradnja s Hrvatskim šumama. Uspostavljan je kontakt s udrugom „Životna linija“ koja je otvorila besplatni SOS telefon za depresivne i suicidalne osobe, zatim s Centrom mladih Ribnjak koji je izrazio želju za zajedničkim projektom (koji uslijed nedostatka vremena na kraju nije napisan, što ne znači da neće biti). Poziv na suradnju smo primili i od OŠ Tin Ujević, te IX Gimnazije koje su udjelile vrijedne novčane donacije za Dnevni boravak i korisnike izravno upravo u vrijeme Božića. Primili smo i prijedlog za suradnju od Tehničke škole Ruđer Bošković koja još nije realizirana (pregled vida i izrada naočala našim korisnicima koji si to financijski ne mogu priuštiti). Sa zadovoljstvom smo prihvatili i poziv CzSS Susedgrad radi suradnje i sudjelovanja na okruglom stolu tj. predstavljanja Udruge/Dnevnog boravka na Svjetski dan socijalnog rada (18 ožujak 2014). Netom iza svečanog otvorenja na potrebe Dnevnog boravka su reagirali „FB Humanitarci Zagreb“ organiziravši humanitarnu akciju. Za kraj, spomenut ću prisustvo na otvorenju prve Hrvatske mreže protiv siromaštva i sudjelovanje na Fokus grupi organizacije CERANEO vezano uz pilot projekt „Stanovanje prvo“. Jedini slučaj gdje se suradnja nije razvijala u odnosu na pretprošlu godinu rada je s organizacijom „Transform Europe Now“ sa sjedištem u Bristolu, UK. Razlog dijelom leži u fizičkoj odvojenosti i nedostatku komunikacije koja nije izgubljena, te može biti ponovo uspostavljena. Na području suradnje s lokalnim vlastima, ponosni smo na suradnju s Gradskim uredom za socijalne zaštite i osobe s invaliditetom. Na području suradnje s profitnim sektorom, ostvarene su vrijedne suradnje s pekarom Dinara, tvrtkom Iskon i Dukat d.o.o. Iako nismo sve nabrojali, nadam se da nismo izostavili ključne suradnike i partnere.

Senzibiliziranje javnosti. Kao i pretprošle godine, u domeni osvještavanja javnosti, obavljano je animiranje građana kroz promicanje volonterizma i promocije projekta Dnevnog boravka za beskućnike sudjelovanjem na događanjima poput „Noć knjige“ (u travnju 2014.), „Hrvatska volontira“ (na Dan mira u rujnu mjesecu 2013.), potraživanjem volontera za rad u Udruzi preko stranice Volonterskog centra Zagreb (VCZ), komunikacijom preko društvene mreže Facebook, objavljivanjem članaka na blogu Udruge, davanjem intervjua i, općenito, suradnjom s medijima (prilikom zajedničke humanitarne akcije branja žireva sa zakladom EKO-S.O.S. govorili smo protiv stigmatizacije beskućnika u emisiji „Županijska panorama“ za HRT4, prilikom sprovođenja humanitarne akcije „Godina stara, ali nova nada“ naši volonteri sa štanda su drugi dan Božića davali intjervju za vijesti Nove TV, zatim ugošćujući ekipu iz „Dobro jutro, Hrvatska“. Kao udruga sudjelovali smo u snimanju dokumentarne reportaže nacionalne televizije na temu volonterstva kad smo govorili i o problemu beskućnika, zatim prilikom svečanog otvorenja Dnevnog boravka, ali i nakon samog otvorenja gostovanjem u emisijama „Hrvatska uživo“ i „Županijska panorama“, te gostovanjem u studiju televizije Z1 i drugim prilikama i medijima uključujući i pisane: Jutarnji list, Večernji list, Večernji CITY, Glas Trešnjevke, 24 sata i drugi).

Izvaninstitucionalno obrazovanje uslijed nedostatka tehničkih pomagala, realizacija čeka zbog tehničkih sredstava. No, nakon preseljenja u nov prostor, glavni razlog čekanja je nedostatak prostora koji prvesntveno služi potrebama Dnevnog boravka.

Financije i vođenje knjiga. Stanje je uredno i pozitivno. Udruga koristi usluge vođenja dvojnog računovodstva od strane knjigovođstvenog servisa “Specto d.o.o.” sa sjedištem u Dugoj Resi tako da se svi financijski izvještaji nadležnim tijelima šalju uredno i na vrijeme.

Zagreb, svibanj 2014.g.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *