Dragi prijatelji,
donosimo Vam Izvješće s redovne godišnje sjednice Skupštine za 2017. godinu održane u subotu 20. siječnja 2018. godine u gradu Zagrebu, ulica Heinzelova 66, s početkom u 17 sati.
Predsjednica udruge Anđelka Bunić otvorila je sjednicu uz pozdrav nazočnima. Nakon kraćeg razgovora usvojen je dnevni red kako slijedi:
* Ad. 1. Pregled rada Udruge u protekloj godini
* Ad. 2. Planovi za predstojeći period rada Udruge
* Ad. 3. Financijsko izvješće
* Ad 1. Razmatranje i evaluacija postignutog u protekloj godini
Obzirom da je datum registracije Udruga 9. svibnja, predmet proteklih pet sjednica redovne Skupštine članova odnosio se na razdoblje od 9. 5. 2017 do 8. 5. tekuće godine. Novo Predsjedništvo odabire kalendarsku godinu kao novo razdoblje koje će biti obuhvaćeno na redovitim godišnjim sjednicama. Razdoblje do 8.5.2017. god. „pokriveno“ je prošlim Zapisnikom tako da će na ovoj sjednici biti razmatran period od navedenog datuma do kraja 2017. godine.
Nažalost, spomenuto razdoblje bilo je puno negativnih iznenađenja. Umjesto „promaknuća“ Dnevnog boravka u Centar za beskućnike i smještanja u gradski prostor, Udruga je dovedena do ruba opstanka.
Udruga je ostala bez privatnog prostora u najmu za ured i aktivnosti, nije uselila u gradski prostor, a problem privremenog smještaja stvari u skladište prouzročio je četiri selidbe u roku od par mjeseci. Udruga je, zatim, ostala bez sredstava za provođenje bilo kakvih aktivnosti. Na računu je bilo novaca za održavanje hladnog pogona, tojest, troškove knjigovodstva, komunikacije i najnužnijeg.
Uza sve navedeno, na red je došlo i kadrovsko pitanje s obzirom na nadolezeću, prvu i redovnu, izbornu Skupštinu nakon isteka petogodišnjeg mandata vodstvu Udruge od 2012. godine. Promjena vodstva za sobom „vuče“ i druge promjene koje iziskuju vrijeme i energiju. Dakle, prepreke razvoju Udruge su kao i prije nekoliko godina prostor i financije za nastavak aktivnosti, u prvom redu Dnevnog boravka za beskućnike.
Što je napravila Udruga imajući u vidu navedene okolnosti, svoje ciljeve i djelatnosti?
Na Izvanrednoj skupštini održanoj 17. 6. 2017. g. izabrano je Predsjedništvo udruge sa slijedećim članovima: predsjednica Anđelka Bunić, dopredsjednica Vesna Hari, tajnica Gordana Ramač i član Danijel Vuga, kome je produženo ovlaštenje za zastupanje Udruge.
Odmah po izboru Predsjedništva pristupilo se izradi novoga Statuta i ostalih pratećih akata sukladno novom Zakonu o udrugama. Do usvajanja novoga Statuta te izdavanja Rješenja o upisu promjena (8. 11. 2017. g.) i upisa u Registar udruga RH, Udrugu je zastupala dotadašnja predsjednica udruge Marijana Vuga.
Do mjeseca srpnja cjelokupna Udruga bila je spremna za primopredaju (dokumentacija, imovina, ovlaštenja u banci itd.) što je i napravljeno srpnja mjeseca. Udruga je dobila novo sjedište, u Đakovačkoj ulici. Imovina udruge je nekoliko puta seljena. Na kraju je dio imovine privremeno dan u posudbu Uredu za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Grada Zagreba, dok je drugi dio smješten u skladištu ustanove Dobri dom.
Novo vodstvo Udruge pomno je pratilo i javljalo se na natječaje za dodjelu prostora na korištenje. Međutim Udruga nije uspjela dobiti prostora na korištenje putem natječaja. Udruga je pregledala prostore u Heinzelovoj, ali nije našla odgovarajući proctor.
Do konca 2017. godine Udruga je planirala sljedeće aktivnosti, kandidirala projekte na nekoliko natječaja među kojima su natječi Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Grad Zagreba, OTP banke i drugih. Valja napomenuti da su projekti bili prijavljivani samostalno ili u partnerstvu sa socijalno-uslužnom zadrugom Martinov plašt i Gradom Zagrebom
Što se korisnika tiče, potpredsjednica udruge kao socijalna radnica, ekonom iz projekta Restart skupa s drugim vrijednim članovima održavale su kontakt s korisnicima (polu)dnevnog boravka koji su najviše zakinuti prestankom rada Udruge, odnosno Boravka.
Glede sektorske i međusektorske suradnje, Udruga je nastavila suradnju s Hrvatskom mrežom za beskućnike, članicama iste, zadrugom Martinov plašt i drugim organizacijama civilnog društva. Udruga je uplatila članarinu za 2017. god. te sudjelovala na sastanku Mreže u Rijeci, radionici na temu skrivenog beskućništva organiziranoj od strane udruge Ceraneo.
Zahvalni smo na prilici za nastavak suradnje s Knjižnicama Grada Zagreba i nadležnim uredima Grada Zagreba kao i donatorima poput kompanije INA, te medijima poput Glasnika Zagreba koji su popratili naš rad. Zahvalni smo osobama koje su se javljale zainteresirane za volonterski angažman.
Promidžba Udruge, sukladno cjelokpnom stanju, bila je razumljivo skromnija nego u odnosu na vrijeme provedbe projekata. Novi tim udruge započeo je razgovor za izgradnju web stranice Udruge s obzirom da je sadašnja stranica zapravo blog napravljen via wordpress.
* Ad. 2. Planovi za predstojeći period rada Udruge
Izvještajno razdoblje donijelo je ne malo promjena i problema. Međutim, ciljevi udruge ostaju isti u ključnim segmentima. Riješavanje pitanja nedostatka prostora i sredstava za nastavak rada prvorazredni su prioriteti u nastavku rada. Ostali ciljevi udruge za sljedeće izvještajno razdoblje tiče se promocije udruge, poticanje volonterstva, ažuriranja članstva, razvoja međusektorske suradnje i umrežavanja s organizacijama koje se bave istom ili sličnom problematikom, ispitivanje mogućnosti za bavljanje socijalnim poduzetništvom kao i drugih ciljeva zacrtanih Statutom.
* Ad. 3. Financije
Udruga podmiruje svoje financijske obveze uredno i na vrijeme. Mahom su u pitanju komunikacijski i knjigovodstveni troškovi. Do kraja veljače očekujemo financijsko izvješće za 2017. godinu od knjigovodstvenog servisa Specto.
Sjednica je završila u 18 sati i 40 minuta.