Odlomak izvješća treće godine rada Udruge za razdoblje od 05/2014. do 05/2015. godine:
“Sukladno Statutu, Udruga je postigla sljedeće rezultate:
- Promicanje kršćanskih/univerzalnih moralnih vrednota. Kao i u razdoblju od 05/2013 do 05/2014 godine, Udruga je kroz prošlu godinu nastavila promicati kršćanske vrednote riječju i djelom; ponajviše organiziranjem radionica duhovne potpore i pružanjem socijalnih usluga najpotrebitijim sugrađanima kroz naš glavni projekt Dnevnog boravka za beskućnike.
- Humanitarno-karitativno djelovanje. Premda nije organizirana niti jedna humanitarna akcija u svrhu prikupljanja novčanih sredstava, korisnicima je tijekom cijele godine, ovisno o donacijama, dijeljena hrana (proizvodi Dukata, zatim voće, Argeta paštete i drugi konzervirani suhomesnati proizvodi, te jednostavna jela), odjeća, obuća, higijenske i druge potrepštine.
- Socijalno djelovanje. Udruga je kroz svoj rad nastavila s pružanjem socijalnih usluga. Glavni modus rada sa socijalno isključenim i ugroženim skupinama društva realiziran je kroz program Dnevnog boravka za beskućnike koji je s 01. 04. 2015. ostao bez prostora (više o tome u Ad 3.).
- Promicanje aktivizma i volonterizma. Kao što piše u izvješću predanom Ministarstvu socijalne politike i mladih, udruga je imala 17 volontera koji su ostvarili skoro 1000 sati volontiranja. Sudjelovali smo u snimanju HRT-ovog dokumentarca „Volonteri“ koji je emitiran lipnja mjeseca 2014. godine, a koji kako sam naziv govori, promovira vrijednosti volonterizma. Novi aktivisti i sugrađani koji se žele priključiti i pomoći na određene načine javljaju se skoro svakog tjedna.
- Povezivanje i (među)sektorska suradnja. Ponosni smo na činjenicu da se krug prijatelja i suradnika udruge širi. Na lokalnoj razini, udruga je nastavila (*1) sektorsku suradnju s organizacijama neformalne Gradske mreže za beskućnike, ali i izvan nje. Tu ćemo naglasiti suradnju s Centrom za civilne inicijative (čiji je udruga korisnik u sklopu projekta E-misija), socijalno-uslužnom zadrugom Martinov plašt, zakladom Zamah. Udruga i dalje surađuje s Volonterskim centrom Zagreb, a sklopljen je ugovor o suradnji s volonterskim centrom Studentskog katoličkog centra u Zagrebu u okviru kojeg je deset volontera volontiralo u Dnevnom boravku za beskućnike. Surađujemo u projektu „Evaluacija programa skrbi o beskućnicima“ organizacije CeRaNeO. Novost na nacionalnoj razini: udruga je od suradnika formalno postala članom Hrvatske mreže za beskućnike (26. 02. 2015. g.). Zajedno smo obilježili svjetski Dan beskućnika (10. 10. 2014. g.) u Vukovaru. Svjedočili smo osnutku Hrvatske mreže protiv siromaštva (28. 03. 2014. g.). Udruga sudjeluje i u inicijativi za osnivanjem socijalne Platforme na razini države. Nastavljena je suradnja s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije, Crkvom Božjom i Evangeličkom (Luteranskom) Crkvom u RH najviše kroz radionice duhovno-moralne potpore u udruzi. Uspostavljena je i suradnja s vjerskom zajednicom Baha’i koja je pozvala predstavnike udruge na svoja okupljanja. Prilikom okupljanja na Blagdan darivanja, prikupljena je donacija koja je uplaćena na račun udruge. Uspostavljen je kontakt i s vjernicima drugih vjerskih zajednica (npr. Baptistička crkva, Islamska zajednica). Kao i sa njima, očekujemo konkretnu suradnju u budućnosti i drugim organizacijama koje su iskazale neformalni interes za suradnjom.
Na području međusektorske suradnje, održana je postojeća i ostvarena nova značajna suradnja s (*2) javnim i (*3) profitnim (privatim) sektorom.
(*2) Tijekom mjeseca rujna 2014. g. došlo je do konkretne suradnje s lokalnim vlastima, na natječaju Ministarstva socijalne politike i mladih „Širenje mreža socijalnih usluga u zajednici – faza 3“. Udruga je jedan od partnera na projektu kojemu je nositelj Grad Zagreb. Rezultati se još čekaju. Također, svakog dana očekujemo i rezultate intezivne suradnje s Uredom za socijalnu zaštitu i osobne s invaliditetom i Uredom za upravljanje imovinom Grada Zagreba u vidu dobivanja gradskog prostora na privremeno korištenje, a za potrebe nastavka provođenja projekta Dnevnog boravka za beskućnike. Sudjelovali smo na petogodišnjici projekta KGZ-a „Knjigom do krova“ (23. 04. 2015. g.) gdje smo koordinatorici Sanji Bunić čestitali rođendan projekta, podržali osnutak nove udruge za beskućnike „Fajter“, te prezentirali naš rad.
Vrijedna suradnja nastavljena je i s medijima, kako javnim, tako i (*3) privatnim. Osim dosadašnjih, suradnja je proširena i na novoformirane medije poput portala Zagrebinfo, radija Yammat FM gdje smo imali gostovanje zbog problema s prostorom za Boravak, i druge. Možemo reći da je ostvaren cilj od prosječno jednog medijskog nastupa mjesečno. Dalje, na području suradnje s profitnim sektorom, uredno se nastavlja suradnja s Dukatom d.o.o. i Iskon d.d. Razvijena je suradnja i sa Vedrom kućom znanja „Filaks“ kroz projekt o društveno odgovornom poslovanju „Kreiramo zajedno“ (17. 04. 2015. g.) prilikom kojeg je prikupljena donacija.
- Senzibiliziranje javnosti. Protekle godine udruga je na sebi doživjela veličinu problema predrasuda prema beskućnicima. Predrasuda je glavni razlog zbog kojeg Dnevni boravak trenutno ne radi (više o tome u Ad. 3.) Svjesni silnih prepreka koje stigma stvara na putu razvoja društvene empatije, solidarnosti, altruizma i filantropije, udruga je nastavila širiti svijest građana o postojanju beskućnika i problematici beskućništva. To kontinuirano činimo preko postojećeg wordpress bloga Dom nade i facebook grupe „Dom nade ZG: Dnevni boravak za beskućnike“. U tu svrhu aktivirali smo i novu (dodatnu) facebook stranicu od Nove godine. Priliku za senzibliliziranjem ostvarili smo i u gostovanjima na mnogim različitim skupovima, tijekom brojnih aktivnosti. Kao i do sada, mediji su bili jedan od najsnažnijeg sredstva informiranja i senzbiliziranja.
- Izvaninstitucionalno obrazovanje je isto kao i pretprošle godine područje gdje nismo ništa mogli poduzeti; kako zbog većih prioriteta tako i zbog nedostatka uvjeta: tehnička sredstva i adekvatna prostorija za izvedbu. Mislili smo da ćemo uvjete osigurati po preseljenju u novi prostor (01. 04. 2015.) i unaprijed dogovorenim donacijama, ali do preseljenja nije došlo zbog otkazivanja usmenog dogovora od strane potencijalnog najmodavca.
- Financije i knjigovodstvo. Mjesečne donacije crkve Redeemed Christian Church of God (FR Nigerija) su stizale redovito – do kraja ljeta 2014. g. Za posljedicu, prihod je bio manji od rashoda. Iako to nije bitno utjecalo na rad udruge i Dnevnog boravka, vjerujemo da će bilanca biti popravljena sredstvima natječaja na koje se udruga već prijavila ili planira prijaviti. Udruga i dalje koristi usluge vođenja dvojnog računovodstva od strane knjigovodstvenog servisa “Specto” sa sjedištem u Dugoj Resi. Ono što je najbitnije, svi se financijski izvještaji nadležnim tijelima šalju uredno i na vrijeme.
- Razno: priznanja. Proteklu godinu obilježiti će i prva priznanja za naš rad i zalaganje u obliku Zahvalnica predsjednici udruge zbog njenog aktivizma: 1) natječaj za Dobrotvorku 2014. godine (11. 12. 2014.) organiziranom od strane zaklade Zamah i 2) panel „Tjedan žena – slijedi primjer, postani primjer“ (06. 03. 2015. g.) organiziranom od strane stranke „Za grad“.
(…)
Ad 4. Nakon kratke rasprave dogovoreni su daljnji, strateški bitni, planovi djelovanja Udruge:
- načelno, održavanje i razvoj djelatnosti sukladno Statutu,
- rješavanje pitanja adekvatnog prostora za obavljanje projektnih aktivnosti Dnevnog boravka kao osnovni preduvjet za prilagođavanje zakonskim standardima i propisima kvalitete za pružanje socijalnih usluga,
- podizanje kvalitete rada s volonterima (edukacija koordinatora volontera i druge edukacije, razvijanje menadžmenta volontera),
- pokretanje procedure za uvođenjem sustava osiguranja kvalitete za udrugu,
- rješavanje pitanja financija u bar dva od sljedeća tri smjera: osmišljavanje različitih aktivnosti prikupljanja sredstava, osmišljavanje dodatnih projekata radi apliciranja na natječaje za sredstva, te osmišljavanje načina za financijskom samoodrživošću (socijalno poduzetništvo),
- konkretno, na administrativnom planu, pred Upravnim odborom se nalazi zadaća višestrukih izmjena: promjena naziva udruge što znači i izradu novog pečata, stvaranje vizualnog identiteta (logotip, mrežna stranica, itd.), promjena adrese (jednom kad pronađemo prostor), prilagođavanje Statuta novom Zakonu o udrugama do 01. 10. 2015. g. i tako dalje.”