3. Godisnje izvjesce 2015

Odlomak izvješća treće godine rada Udruge za razdoblje od 05/2014. do 05/2015. godine:

“Sukladno Statutu, Udruga je postigla sljedeće rezultate:

  • Promicanje kršćanskih/univerzalnih moralnih vrednota. Kao i u razdoblju od 05/2013 do 05/2014 godine, Udruga je kroz prošlu godinu nastavila promicati kršćanske vrednote riječju i djelom; ponajviše organiziranjem radionica duhovne potpore i pružanjem socijalnih usluga najpotrebitijim sugrađanima kroz naš glavni projekt Dnevnog boravka za beskućnike.
  • Humanitarno-karitativno djelovanje.  Premda nije organizirana niti jedna humanitarna akcija u svrhu prikupljanja novčanih sredstava, korisnicima je tijekom cijele godine, ovisno o donacijama, dijeljena hrana (proizvodi Dukata, zatim voće, Argeta paštete i drugi konzervirani suhomesnati proizvodi, te jednostavna jela), odjeća, obuća, higijenske i druge potrepštine.
  • Socijalno djelovanje.  Udruga je kroz svoj rad nastavila s pružanjem socijalnih usluga. Glavni modus rada sa socijalno isključenim i ugroženim skupinama društva realiziran je kroz program Dnevnog boravka za beskućnike koji je s 01. 04. 2015. ostao bez prostora (više o tome u Ad 3.).
  • Promicanje aktivizma i volonterizma. Kao što piše u izvješću predanom Ministarstvu socijalne politike i mladih, udruga je imala 17 volontera koji su ostvarili skoro 1000 sati volontiranja. Sudjelovali smo u snimanju HRT-ovog dokumentarca „Volonteri“ koji je emitiran lipnja mjeseca 2014. godine, a koji kako sam naziv govori, promovira vrijednosti volonterizma. Novi aktivisti i sugrađani koji se žele priključiti i pomoći na određene načine javljaju se skoro svakog tjedna.

 

  1. Povezivanje i (među)sektorska suradnja. Ponosni smo na činjenicu da se krug prijatelja i suradnika udruge širi. Na lokalnoj razini, udruga je nastavila (*1) sektorsku suradnju s organizacijama neformalne Gradske mreže za beskućnike, ali i izvan nje. Tu ćemo naglasiti suradnju s Centrom za civilne inicijative (čiji je udruga korisnik u sklopu projekta E-misija), socijalno-uslužnom zadrugom Martinov plašt, zakladom Zamah. Udruga i dalje surađuje s Volonterskim centrom Zagreb, a sklopljen je ugovor o suradnji s volonterskim centrom Studentskog katoličkog centra u Zagrebu u okviru kojeg je deset volontera volontiralo u Dnevnom boravku za beskućnike. Surađujemo u projektu „Evaluacija programa skrbi o beskućnicima“ organizacije CeRaNeO. Novost na nacionalnoj razini: udruga je od suradnika formalno postala članom Hrvatske mreže za beskućnike (26. 02. 2015. g.). Zajedno smo obilježili svjetski Dan beskućnika (10. 10. 2014. g.) u Vukovaru. Svjedočili smo osnutku Hrvatske mreže protiv siromaštva (28. 03. 2014. g.). Udruga sudjeluje i u inicijativi za osnivanjem socijalne Platforme na razini države. Nastavljena je suradnja s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije, Crkvom Božjom i Evangeličkom (Luteranskom) Crkvom u RH najviše kroz radionice duhovno-moralne potpore u udruzi. Uspostavljena je i suradnja s vjerskom zajednicom Baha’i koja je pozvala predstavnike udruge na svoja okupljanja. Prilikom okupljanja na Blagdan darivanja, prikupljena je donacija koja je uplaćena na račun udruge. Uspostavljen je kontakt i s vjernicima drugih vjerskih zajednica (npr. Baptistička crkva, Islamska zajednica). Kao i sa njima, očekujemo konkretnu suradnju u budućnosti i drugim organizacijama koje su iskazale neformalni interes za suradnjom.

Na području međusektorske suradnje, održana je postojeća i ostvarena nova značajna suradnja s (*2) javnim i (*3) profitnim (privatim) sektorom.

(*2) Tijekom mjeseca rujna 2014. g. došlo je do konkretne suradnje s lokalnim vlastima, na natječaju Ministarstva socijalne politike i mladih „Širenje mreža socijalnih usluga u zajednici – faza 3“. Udruga je jedan od partnera na projektu kojemu je nositelj Grad Zagreb. Rezultati se još čekaju. Također, svakog dana očekujemo i rezultate intezivne suradnje s Uredom za socijalnu zaštitu i osobne s invaliditetom i Uredom za upravljanje imovinom Grada Zagreba u vidu dobivanja gradskog prostora na privremeno korištenje, a za potrebe nastavka provođenja projekta Dnevnog boravka za beskućnike. Sudjelovali smo na petogodišnjici projekta KGZ-a „Knjigom do krova“ (23. 04. 2015. g.) gdje smo koordinatorici Sanji Bunić čestitali rođendan projekta, podržali osnutak nove udruge za beskućnike „Fajter“, te prezentirali naš rad.

Vrijedna suradnja nastavljena je i s medijima, kako javnim, tako i (*3) privatnim. Osim dosadašnjih, suradnja je proširena i na novoformirane medije poput portala Zagrebinfo, radija Yammat FM gdje smo imali gostovanje zbog problema s prostorom za Boravak, i druge. Možemo reći da je ostvaren cilj od prosječno jednog medijskog nastupa mjesečno. Dalje, na području suradnje s profitnim sektorom, uredno se nastavlja suradnja s Dukatom d.o.o. i Iskon d.d. Razvijena je suradnja i sa Vedrom kućom znanja „Filaks“ kroz projekt o društveno odgovornom poslovanju „Kreiramo zajedno“ (17. 04. 2015. g.) prilikom kojeg je prikupljena donacija.

  1. Senzibiliziranje javnosti. Protekle godine udruga je na sebi doživjela veličinu problema predrasuda prema beskućnicima. Predrasuda je glavni razlog zbog kojeg Dnevni boravak trenutno ne radi (više o tome u Ad. 3.) Svjesni silnih prepreka koje stigma stvara na putu razvoja društvene empatije, solidarnosti, altruizma i filantropije, udruga je nastavila širiti svijest građana o postojanju beskućnika i problematici beskućništva. To kontinuirano činimo preko postojećeg wordpress bloga Dom nade i facebook grupe „Dom nade ZG: Dnevni boravak za beskućnike“. U tu svrhu aktivirali smo i novu (dodatnu) facebook stranicu od Nove godine. Priliku za senzibliliziranjem ostvarili smo i u gostovanjima na mnogim različitim skupovima, tijekom brojnih aktivnosti. Kao i do sada, mediji su bili jedan od najsnažnijeg sredstva informiranja i senzbiliziranja.
  2. Izvaninstitucionalno obrazovanje je isto kao i pretprošle godine područje gdje nismo ništa mogli poduzeti; kako zbog većih prioriteta tako i zbog nedostatka uvjeta: tehnička sredstva i adekvatna prostorija za izvedbu. Mislili smo da ćemo uvjete osigurati po preseljenju u novi prostor (01. 04. 2015.) i unaprijed dogovorenim donacijama, ali do preseljenja nije došlo zbog otkazivanja usmenog dogovora od strane potencijalnog najmodavca.
  3. Financije i knjigovodstvo. Mjesečne donacije crkve Redeemed Christian Church of God (FR Nigerija) su stizale redovito – do kraja ljeta 2014. g. Za posljedicu, prihod je bio manji od rashoda. Iako to nije bitno utjecalo na rad udruge i Dnevnog boravka, vjerujemo da će bilanca biti popravljena sredstvima natječaja na koje se udruga već prijavila ili planira prijaviti. Udruga i dalje koristi usluge vođenja dvojnog računovodstva od strane knjigovodstvenog servisa “Specto” sa sjedištem u Dugoj Resi. Ono što je najbitnije, svi se financijski izvještaji nadležnim tijelima šalju uredno i na vrijeme.
  4. Razno: priznanja. Proteklu godinu obilježiti će i prva priznanja za naš rad i zalaganje u obliku Zahvalnica predsjednici udruge zbog njenog aktivizma: 1) natječaj za Dobrotvorku 2014. godine (11. 12. 2014.) organiziranom od strane zaklade Zamah i 2) panel „Tjedan žena – slijedi primjer, postani primjer“ (06. 03. 2015. g.) organiziranom od strane stranke „Za grad“.

(…)

Ad 4. Nakon kratke rasprave dogovoreni su daljnji, strateški bitni, planovi djelovanja Udruge:

  • načelno, održavanje i razvoj djelatnosti sukladno Statutu,
  • rješavanje pitanja adekvatnog prostora za obavljanje projektnih aktivnosti Dnevnog boravka kao osnovni preduvjet za prilagođavanje zakonskim standardima i propisima kvalitete za pružanje socijalnih usluga,
  • podizanje kvalitete rada s volonterima (edukacija koordinatora volontera i druge edukacije, razvijanje menadžmenta volontera),
  • pokretanje procedure za uvođenjem sustava osiguranja kvalitete za udrugu,
  • rješavanje pitanja financija u bar dva od sljedeća tri smjera: osmišljavanje različitih aktivnosti prikupljanja sredstava, osmišljavanje dodatnih projekata radi apliciranja na natječaje za sredstva, te osmišljavanje načina za financijskom samoodrživošću (socijalno poduzetništvo),
  • konkretno, na administrativnom planu, pred Upravnim odborom se nalazi zadaća višestrukih izmjena: promjena naziva udruge što znači i izradu novog pečata, stvaranje vizualnog identiteta (logotip, mrežna stranica, itd.), promjena adrese (jednom kad pronađemo prostor), prilagođavanje Statuta novom Zakonu o udrugama do 01. 10. 2015. g. i tako dalje.”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *